Malmö..


Malmö.. åkte ner dit i helgen, en så grymt vacker stad... som ett stort gamla stan!!
Lördan träffade jag en vän som introducerade mig för Pablo Fransico tror jag det rätta namnet var.. Skrattade så magen krampa.. hur har jag kunnat missa honom???
Så tack för det.. Nu sitter man här å kollar på hans verk dagarna i ända;) haha..

Söndagen skulle jag möta upp Emelie.. hon flyttade ner för 4 år sen för att plugga och som det verkar för de flesta där nere har hon blivit kvar än.. Mötte upp henne på Möllervångstorget (finns så mkt konstiga namn down there:D)
Med Siktet på kaffe och frukost gick vi längs gågatan.. Det är verkligen en vacker stad!

2 h och en varm kyckling/hummus toast och 3koppar kaffe senare sitter vi och studsar i stolarna.. Kaffetorskar!
Jag föjler med henne till Lund där hon ska på 2 advents mys m glögg peppar kakor och ost.. det är hos en kompis till henne jag träffat när jag vart ner förut... tror vi vart   8 st.. och efter alldeles för många pepparkakor och blåbärsglögg senare tränger vi ihop oss framför tv:n soffa fotölj och golv vi tog plats där vi kunde=)
För en av traditionerna är att dem kollar på love actually... jag hade sett den precis när den kom ut, skön film.. En varm känsla i magen när den var slut ( måste dock erkänna att jag slumrade till i mitten.. för få timmars sömn och att ligga m en kudde på golvet gjorde det omöjligt att inte nappa lite)

Vart glad att jag kunde följa med dit.. så goa människor! Skickar massa kram till er!!
Efter filmen (där jag och emelie drack ännu mer kaffe och vart lite smått illamående.. haha ) fick vi åka med Lotta tillbaka till Malmö.. där köpte jag och E. vi lite mat och slappa hos hennes Johan tills det var dax för mig att ta mig till bussen..
Malmö har den godaste falafeln! Tror inte jag kan köpa det har i sthlm igen utan att bli besviken!

Dem följer mig till bussen jag ska ta några stationer bara.. jag hoppar in på pressbyrån och laddar med lite ostbågar en veteyouhurt och banener.. och säkert 4 tidningar av diverse sort.. hade helt glömt att ta med ngt på resan ner som var näst intill olidlig! Hoppar på bussen och har till min förtjusning båda sätena för mig själv!!! Klockan är då 22.15 det känns i kropp och knopp att det vart en sen natt innan och en heldag promenarnades med min resväska.. Så innan jag ens hinner dyka ner i mina älskade skvaller tidningar har Angelica somnat! Måste vara ett bra betyg på helgen=)

Kanske blir en resa ner till den 31 januari igen, vart roligt nog bjuden på en inflyttningsfest av Pelle, och Marcus bannade mig lite för att jag inte hade hört av mig när jag var nere... Sen kan man ju inte få nog av kullerstenar.. underbara människor och en dialekt som får en att dra på smilebanden hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0